Strategi Flyers - Apakah Kelebihannya? | Fiq HaiDzir

Assalamualaikum & Selamat Datang



SelamaT DatanG Ke BloG RasMi FiQ HaiDziR. KaMi MenJalanKaN PerNiaGaaN SeCarA OnLinE DaN KaMi TuRuT MendafTarkaN PerNiagAaN Kami DenGaN SSM dengan penjenamaan syarikat sebagai FH Qaseh Beauty (JM0638154-M). Untuk Tempahan Produk, kami sedia menerima SMS 24jam setiap hari. Anda hanya perlu SMS / Whatsapp nama produk atau kod produk yang terdapat pada entry yang telah anda singgah.

Terima Kasih, Fiq Haidzir.
(SMS/Whatsapp ke 0107949199)

Strategi Flyers - Apakah Kelebihannya?


Masalah utama yang biasa kita  hadapi terutamanya bagi orang yang baru nak belajar dan berjinak dalam bisnes networking adalah........

   1. Tidak Pandai atau Malu Nak Cakap
   2. Takut Nak Cakap
   3. Tidak Ada Masa

Sebenarnya terdapat cara yang dapat membantu mereka yang menghadapi masalah sebegini. Di dalam group Southern Elite Network di bawah satu bumbung Asia Herbal Biotech (Jus Cordy), kita amat menyarankan kepada ahli supaya menggunakan Strategi Flyers. Dalam dunia yang serba canggih sekarang, orang dah pandai menilai. Apakah cara terbaik supaya kita tak perlu bersusah payah nak mencari orang? Sebaliknya orang yang cari kita... Gunakanlah Strategi Flyers.

Setiap ahli baru yang mendaftar, kita amat sarankan strategi ini iaitu:

- Perlulah membeli flyers baru sebanyak 500 - 1000 helai. Anggaran kos sekitar RM15-RM30 sahaja.

Strategi yang dirangka seperti berikut:

- Edarkan:
100 Flyers pada keluarga + saudara mara
100 Flyers pada jiran tetangga
100 Flyers pada rakan sekerja + rakan kepada rakan anda
100 Flyers pada masjid-masjid + restoran mamak + stesen minyak
Baki selebihnya masukkan dalam surat khabar. Biasanya caj 5 sen sehelai.

Tips: Kita edarkan lebih kepada orang yang kita kenal dan kenal kita. Ini amat memudahkan urusan kita nanti
.

Kita ambil ratio 5% dari jumlah flyers yang diedarkan. Katakan anda mengedarkan flyers sebanyak 500 helai.

Dari jumlah 500, 5% = 25 orang yang respon. Anda buat temujanji dengan mereka. Untuk berjaya dalam networking, kalau anda bergerak solo, anda akan habis. Bermaksud, anda masih baru dan tergagap untuk bercerita dan closing prospek.

Agak-agak, berapa peratus kadarnya untuk anda berjaya closing prospek tersebut? Jadi, semasa pergi berjumpa prospek, anda bawa team-team anda. Bawa upline anda. Set masa yang sesuai supaya jadual upline anda tidak clash dengan temujanji anda dengan bakal prospek. Secara kebiasaannya, bila prospek yang menghubungi kita, bermaksud dia mungkin atau memang berminat. 

Di sini, kita anggarkan anda dah berjaya dalam 50% untuk closing prospek tersebut. Nah, mudah bukan? Siapa cakap anda kena petah bercakap baru boleh join bisnes networking ini? Yang penting anda sanggup untuk belajar. Dalam bahasa orang putihnya, Are You Willing To Learn? To keep leading, you must keep on learning. Hehe.. Teringat kata-kata salah seorang mentor saya iaitu En Nur Ahkam.

Dari jumlah 25 orang tadi, setelah anda jumpa mereka, 12 dari mereka bersetuju untuk membeli seorang sebotol Jus Cordy. Nah, anda dah berjaya membuat sales sebanyak 4 kotak!!

Dari jumlah 12 orang tadi, setelah menggunakan sebotol Jus Cordy, 4 orang nak daftar pakej Classic (pengguna biasa), 4 orang nak daftar pakej Silver (baru nak berjinak dengan bisnes) dan 2 orang nak daftar pakej Diamond (serius untuk berbisnes). Jadi di sini anda boleh lihat. Ini adalah secara gambaran dan kemungkinan yang akan berlaku. Di luar sana, kita tak tahu orang itu sangat memerlukan atau tidak produk kita. Dengan strategi flyers ini, sebenarnya amat-amat membantu kita supaya kita tak payah nak bersusah payah mencari orang.

Pada yang mendaftar di bawah rangkaian anda, galakkan mereka juga menggunakan Strategi Flyers.

Katakan:

Dalam Group anda ada : Ali, Amir, Lina Dan Ani.

Ali    = Mengedar 1000 helai flyer
Amir  = Mengedar 1000 helai flyer
Lina    = Mengedar 1000 helai flyer
Ani    = Mengedar 1000 helai flyer

Ini bermaksud, di dalam group anda, sebanyak 4000 flyer telah diedarkan.

Katakan setiap dalam group anda yang menggunakan strategi flyers ini tadi berjaya mendapat 4 ahli baru setiap seorang. Ini bermaksud, rangkaian anda telah berkembang kepada 16 orang baru. Dan setiap orang baru tersebut juga menggunakan strategi flyers dan mengedarkan sebanyak 1000 helai setiap orang. Ini bermakna, sebanyak 16 ribu flyers lagi telah tersebar. Inilah kekuatan Flyers sebenarnya. Kita pandang enteng atau ringan Strategi Flyers ini. Tetapi, kalau kita manfaatkan dengan sebaiknya, anda pasti merasa perbezaannya.

Setakat ini perkongsian yang dapat saya sharingkan. Kalau ada kekurangan itu datangnya dari diri saya, dan kelebihan itu datang dari Allah yang Esa.. Manfaatkannya ok..


Previous
Next Post »

Subscribe via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner